اورینگ سیلیکون

نام تجاری

اورینگ مدار بسته سیلیکون

متریال

SILICONE

خواص فیزیکی

مقاوم در برابر حرارت 270+ تا 40- درجه سانتی گراد

سایز

از قطر ۳.۳ میلی متر الی ۲۱۵۰ میلی متر در تمامی ضخامت ها به فاصله ۰.۵ میلی متر

موارد استفاده

آب بندی دستگاه های در معرض حرارت, صنایع غذایی به علت بهداشتی بودن

جهت استعلام قیمت لحظه ای و خرید با شماره های سایت تماس حاصل فرمایید.
اطلاعات بیشتر درباره محصول

اورینگ سیلیکون یک نوع دیگر از اورینگ ها هستند که از پلیمر silicone ساخته شده و معمولاً برای حفاظت و آب بندی دستگاه‌های در معرض حرارت، کارایی بالایی دارند. اورینگ سیلیکونی به دلیل ویژگی‌های فیزیکی خاص خود در حرارت (270+ تا 40- درجه سانتی گراد) برای بسیاری از کاربردهای صنعتی، گزینه مناسبی هستند.

ویژگی‌های موجود در انواع اورینگ لاستیکی، متناسب با الاستومر موجود در نمونه‌های مختلف، متفاوت می‌باشد.این محصولات، علاوه بر مقاومت بالا در حرارت، از ویژگی‌های بی نظیر دیگری نیز برخوردارند که در ادامه قصد داریم به معرفی برخی از آن بپردازیم.

مقاوم به روغن و حلال‌ها: این ویژگی برای اورینگ سیلیکون بسیار مهم خواهد بود و باعث می‌شود که کنار سیالات شیمیایی و روغن‌ها، عملکرد خوبی داشته باشد.

پایدار بودن در تغییرات دما: دوام و پایداری بسیار بالای اروینگ سیلیکون در حرارت موجب می‌شود که بتواند برای دماهای بسیار بالا و پایین، کاربرد گسترده ای داشته باشد.

دارای خاصیت انعطاف پذیری: این محصول، قابلیت پوشش سطوح نامنظم و درزهای کوچک را دارد. زیرا ساختار آن به گونه‌ایست که می‌تواند انعطاف پذیری بسیار خوبی داشته باشد.

اورینگ سیلیکون

اورینگ سیلیکون، یک محصول پرکاربرد در صنایع مختلف است که از جنس سیلیکون تولید می‌شود و به دلیل ویژگی‌های خاص خود، در بسیاری از صنایع مورد کاربرد قرار می‌گیرد.

ویژگی‌های اورینگ سیلیکون

این محصول دارای ساختاری مانا در حرارت، سرمای شدید و در مجاورت حلال‌های شیمیایی قویست. همچنین به عنوان یک جنس مناسب برای کاربردهایی با شرایط سخت کاربرد دارد. در ادامه برخی از ویژگی‌های اصلی این نوع اورینگ را با یکدیگر مورد بررسی قرار خواهیم داد.

مانایی ساختار در حرارت بالا: این اورینگ از جنس سیلیکون تولید می‌شود و در دمای بالا ساختار خود را حفظ می‌کند. این ویژگی، قطعه را قادر می‌سازد در شرایطی که دما به صورت قابل توجهی بالاست، عملکرد بسیار خوبی داشته باشد. دمای کاری این اورینگ معمولاً بین -60 تا +230 درجه سانتی‌گراد است.

عملکرد خوب در سرما: بازدهی مناسب در دماهای پایین از خصوصیات دیگر این قطعه می‌باشد. این ویژگی آن را برای شرایط سرما و مناطقی با دماهای پایین، مانند صنایع خودروسازی و صنایع الکترونیکی، مناسب می‌سازد. این نوع اورینگ به دلیل مقاومت به سرما، قادر است در شرایطی که دمای محیط به صورت قابل توجهی پایین است، عملکرد بهتری ارائه دهد.

خنثی بودن در مجاورت سیالات شیمیایی: این محصول به راحتی در کنار قوی‌ترین حلال‌ها دوام می‌آورد. این ویژگی آن را مناسب برای صنایعی می‌کند که نیاز به کار در کنار کنشگرهای شیمیایی قوی مانند اسیدها، قلیاها و حلال‌های شیمیایی دارند. با استفاده از اورینگ سیلیکون، امکان ایجاد درزها و نشتی در سیستم‌ها به حداقل می‌رسد و در نتیجه عملکرد و ایمنی سیستم‌ها بهبود می‌یابد.

با توجه به مقاومت اورینگ سیلیکون در برابر ترکیبات شیمیایی قوی، در صنعت شیمیایی نیز کارایی دارد. این قطعه در سیستم‌های خطوط لوله، تجهیزات جوشکاری و تجهیزات آزمایشگاهی که با عناصر قوی در تماس هستند، مورد کاربرد قرار می‌گیرد.

کاربردهای اورینگ سیلیکون

این قطعات، به دلیل بازدهی بسیار مناسب در دماهای سخت و کنار ترکیبات گوناگون و عوامل محیطی مختلف، کاربردهای فراوانی دارند. در ادامه برخی از کاربردهای اورینگ Silicone را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

صنایع خودروسازی: این محصولات در صنایع خودروسازی به دلیل عملکرد خوب در حرارت و سرما، بکارگیری می‌شود. این جنس برای سد کردن درزها و جلوگیری از نشتی در سیستم‌های روغن‌گیری، سیستم‌های سوخت، و سیستم‌های ترمز استفاده می‌شود.

ویژگی های اورینگ سیلیکون

صنعت الکترونیکی: در صنعت الکترونیکی، این قطعه به عنوان یک درزگیر و سدکننده عمل می‌کند. این جنس در اتصالات الکتریکی و الکترونیکی، سیستم‌های خنک‌کننده و سیستم‌های حفاظتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

صنعت پزشکی: این محصولات در صنعت پزشکی برای ساخت قطعاتی مانند پروتزها، ابزارهای جراحی، و تجهیزات پزشکی بکار می‌روند. به طور کلی سیلیکون و قطعاتی که از آن درست می‌شوند، مناسب برای کاربردهای پزشکی‌اند.

پایداری در شرایط سخت محیطی و مواد شیمیایی قوی، اورینگ سیلیکون را به یک قطعه مناسب برای کاربردهایی مختلف تبدیل کرده. با این محصول، امکان ایجاد درزها و نشتی در سیستم‌ها به حداقل می‌رسد و عملکرد و ایمنی سیستم‌ها بهبود می‌یابد.

روش تولید این قطعه

برای ساخت اورینگ های سیلیکون روش‌های مختلفی مانند روش ولکانیزاسیون، قالب ریزی و … وجود دارد. ماده اولیه برای ساخت این محصولات نیز با توجه به ویژگی‌های مورد انتظار در محصول نهایی علاوه بر سیلیکون ترکیبات متفاوتی می‌باشد. به طور کلی ترکیب اولیه در تولید اورینگ سیلیکون شامل موارد زیر می‌باشد:

سیلیکون: سیلیکون خالص یکی از مهم‌ترین مواد اولیه در تولید این محصولات می‌باشد. این ماده به عنوان اصلی‌ترین جزء در تشکیل ساختار سیلیکونی اورینگ نقش اصلی را بر عهده دارد.

عوامل اصلاح‌کننده: برای بهبود ویژگی‌های موجود در محصول نهایی، امکان دارد عوامل اصلاح‌کننده‌ای مانند عناصر معدنی، پلیمری و ترکیبات مختلف آلی بکارگیری شوند. این عوامل به تناسب جهت رفع نیازهای این قطعه تنظیم می‌شوند.

مواد مورد استفاده در تولید اورینگ سیلیکون

این تولیدات با توجه به خصوصیاتی که دارد، برای صنایع متعددی مانند پزشکی، غذایی، خودروسازی و صنایع نفت و گاز قابل استفاده می‌باشد. برای مثال، اورینگ سیلیکون می‌تواند در صنایع غذایی، همچنین در دستگاه‌های پزشکی به دلیل غیر سمی‌ بودن بکار رود.

لاستیک سازی نوین صنعت از معتبرترین تولید کنندگان انواع قطعات پلیمری در کشور می‌باشد. اورینگ سیلیکون در این مجموعه با سایزهای مختلفی از قطر 3.3 تا 2150 میلیمتر و در تمامی ضخامت‌ها به فاصله 0.5 میلیمتر قابل تولید می‌باشند.

از این رو، مشتریان عزیز می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص قیمت و ثبت سفارش محصولات مورد نظر خود از جمله محصول عنوان شده در بالا با کارشناسان تخصصی نوین رابر ارتباط برقرار نمایند.

سوالات متداول

به منظور ثبت سفارش و خرید محصولات مورد نیاز خود از این وب سایت می‌توانید با کارشناسان نوین رابر تماس برقرار نمایید.

آیا قیمت و کیفیت این تولیدات توسط شرکت نوین صنعت تضمین می‌شود؟

ارسال نظرات

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “اورینگ سیلیکون”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + دو =