انواع کفپوش لاستیکی

انواع کفپوش لاستیکی

کفپوش لاستیکی

کفپوش لاستیکی که با نام های کفپوش گرانول، کفپوش پلاستیکی و کفشپوش های پارکی نیز شناخته می شوند، کفپوش هایی با وزن بالا و به ضخامت 20 الی 30 میلیمتر هستند که جهت پوشاندن سطح مکان هایی مانند سالن های ورزشی و پارک ها مورد استفاده قرار می گیرند. کفپوش های پلاستیکی، با توجه به مکان مورد نظر، معمولا در ابعاد 50 سانتی متر الی یک متر و در سایز و ابعاد مختلفی تولید می شوند. کفپوش لاستیکی با توجه به میزان تراکم، در برابر انواع ضربه، رفت و آمد زیاد و عبور وسایل نقلیه مقاومت بالایی نیز دارد، زیرا هرچقدر میزان تراکم در این گونه از کفپوش ها بالاتر باشد، ذرات لاستیکی فشرده تر بوده و دارای سختی و دوام بیشتری نیز نسبت به سایر کفپوش ها نیز می باشد. در ادامه با نوین رابر همراه باشید.

انواع کفپوش لاستیکی بر اساس شکل و کاربرد

کفپوش های لاستیکی، با توجه به شکل ظاهری و نوع کاربردی که دارند دارای انواع مختلفی مانند کفپوش لاستیکی ورقه ای، کفپوش لاستیکی تایل، کفپوش لاستیکی بازیافتی و کفپوش لاستیکی Mat نیز می باشند که در فضاها و مکان های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند.

کفپوش لاستیکی ورقه ای

کفپوش های لاستیکی ورقه ای، کفپوش هایی بصورت رول شده هستند که با توجه به فضای مورد نظر به راحتی بریده شده و سرتاسر محل از جمله گوشه های دیوار و کناره های ستون را می پوشاند. علاوه بر این، این گونه از کفپوش ها دارای طرح و بافت هایی هستند که مانع از لغزش شده و در مکان های تجاری، مسکونی، پارکینگ ها و کارگاه ها نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

کفپوش لاستیکی تایل

این گونه از کفپوش ها، در انواع طرح و رنگ های مختلفی تولید می شوند که بیشتر مناسب برای پارک ها، فضا های بازی می باشد. علاوه بر این، در این گونه کفپوش ها ممکن است آب از بین درز های تایل عبور کرده و باعث بروز مشکلاتی شود. برای این کار میتوان زیر کفپوش، عایق رطوبتی جهت جذب رطوبت قرار داد.

 

انواع کفپوش لاستیکی

کفپوش لاستیکی بازیافتی

کفپوش های لاستیکی بازیافتی، از بازیافت و جمع آوری پسماند قطعات لاستیکی و پلاستیکی مانند تایر و یا کفش ورزشی تولید می شوند و در ادامه، قابلیت بازیافت مجدد را نیز دارند.

 

انواع کفپوش لاستیکی

مزایا و معایب کفپوش لاستیکی

کف پوش های گرانولی یا لاستیکی، علاوه بر پوشاندن سطوح مختلف، دارای یکسری مزایا و معایبی نیز می باشد. یکی از فایده های استفاده از کفپوش های لاستیکی، دوام بالا می باشد، این گونه از کفپوش ها، به دلیل جنس و تراکم بالایی که دارند با دوام بوده و همچنین دربرابر تردد زیاد و عوامل محیطی سخت مقاومت بالایی نیز دارد.
از جمله فواید کفپوش های لاستیکی ضد میکروب و عایق صوتی است. کفپوش های لاستیکی با توجه به ضد آب بودن، هیچ نوع میکروب و باکتری در آن رشد نخواهد کرد و آنتی باکتریال می باشد. از همین رو در مکان هایی مانند پارک ها و سالن های ورزشی که معمولا مرطوب هستند نیز کاربرد فراوانی دارند. علاوه بر این، کف پوش های لاستیکی میتواند به عنوان عایق صدا مانند عایق الاستومری صدا عمل کنند بنابراین در برخی از مکان هایی مانند مکان های ورزشی که دارای سر و صدا زیاد هستند میتوان از این نوع کف پوش ها استفاده کرد. از دیگر فواید کف پوش های لاستیکی میتوان به مقاوم بودن در برابر سرما و گرما، قابلیت شستشو، تعمیر آسان، قابل استفاده در فضاهای باز و بسته و دارای رنگ ها متنوع نیز اشاره کرد.
کفپوش های لاستیکی، علاوه بر فواید، دارای یکسری معایب نیز می باشد. یکی از معایب کف پوش های گرانولی یا لاستیکی، این است که عایق حرارتی نیستند و دارای بوی لاستیک نیز می باشد. در صورتی که از این نوع کفپوش در مکان های سرد استفاده کنید، باید توجه کنید که این گونه از کفپوش ها هیچگونه تاثیری در دمای محیط ندارد. علاوه بر این، درصورتی که از مواد سفیدکننده جهت شست و شوی کفپوش های لاستیکی استفاده کنید، ممکن است کفپوش رنگ و درخشندگی خود را به مرور زمان از دست بدهد به همین دلیل نگهداری از آن، به دقت بیشتری نیاز دارد.

کاربرد کفپوش های لاستیکی

کفپوش های گرانولی یا لاستیکی، با توجه به ساختار ، تنوع رنگ ویژگی های خاصی که دارد، میتواند در مکان هایی مانند مهدکودک ها، پارک ها، سالن های ورزشی و… مورد استفاده قرار گیرند. همچنین به علت جذب رطوبت و مقاوم بودن در برابر انواع فشار ها و ضربه ها، در محیط های تجاری، کارخانه ها، پارکینگ ها، کارگاه ها و… کاربرد فراوانی نیز دارند. شما میتوانید برای دیدن محصولات ضربه گیر لاستیکی به برگه مربوطه مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 5 =